Slöjan återigen

Fick en räkning idag fr företaget som jag köpte min slöja ifrån. De ville ha 74 kr från mig.... Varför..? Jag va rätt förbryllad o fattade ingenting ifrån lappen som löd såhär:

2009-08-07   Föregående månads skuld   473kr
2009-08-12   Köp                                   454kr
2009-08-16   Retur                                 399kr-
2009-08-27   Inbetalning                         473kr-
2009-09-07   Faktureringsavgift               19kr
2009-09-07   Skuld vid utskriftdatum        74kr

Minus 399kr va alltså slöjan jag skickade tillbaka för att de skickade mig en trasig slöja fr början... men vaddå 19kr och 74kr... Vad är det, va betyder dem summorna?
Va tvungen o ringa upp dem o ifrågasatte!
Tjejen (finsktalande) talade snällt om att det var faktura avgiften för denna räkning och fraktkostnaden för den trasiga slöjan!
Men skojar hon med mej? Ska jag betala en frakt för en slöja som de skickade i trasigt skick till mig? Den gick alltså INTE sönder under resan utan det FATTADES piggar på kammen på slöjan o dessutom låg det tre piggar lösa i påsen!
NÄ!!
Jag berättar ju givetvis detta för tjejen i luren o hon ber mig vänta ett slag o efter en stund så ber hon så hemskt mycket om ursäkt o ber mig riva räkningen!
Det gäller o kunna stå på sig o ifrågasätta MEN i lugn o sansad ton så folk FATTAR vad man talar om!
Hade jag skrikigt o gapat hade hon nog bett mej o dragit åt helvete eller nåt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0