Det ha blivit en hel del fakta och inlägg om autism på senaste här på bloggen.
Känns helt ok det faktiskt.
Det är mycket sånt i mitt liv just nu, dels med Elias och alla hans träningar o möten på hab, och möten på förskolan dessutom, där jag diskuterar mycket om hans behov.
Men också mitt liv nu rent allmänt, i skolan, handlar mycket om honom. Allt jag läser och får höra på diverse föreläsningar och seminarium, tar jag in och jämför kritiskt med hans diagnos och hur det jag hör och lär mig gäller honom.
Så mycket kretsar just nu om pedagogiken i förskolan och i mitt liv i skolan. Mycket tankar som snurrar. Men det tror jag är bra.
Fick höra att en del tycker det är bra då jag ifrågasätter (på lektionerna) hur det funkar i verkligheten? Och hur det funkar för barn med särskilda behov?
Jag tycker det är bra iaf, då det är så verkligheten ser ut. Det blir bara fler och fler diagnosbarn runt om i Sverige och världen, då det blir kändare o kändare (mer o fler kunskaper) med det "onormala" barnet som inte riktigt passar in i vår värld och vår verklighet.

Kommentera

Publiceras ej